5 tehnici pentru o promovare eficienta pe Facebook

5 tehnici pentru o promovare eficienta pe Facebook

by Fivetn
27oct

Vrei sa incepi o campanie de promovare pe Facebook? Iti aduc in acest articol cateva tehnici utile, de care trebuie sa tii cont atunci cand stabilesti actiunile si strategia de promovare.

 

La  nivel global, utilizatorii Facebook sunt in numar de 1.23 mlrd., cat populatia Indiei. In Republica Moldova numarul de utilizatori Facebook in 2013 era de 280.000, iar la inceputul 2014 cca 360.000 , se asteapta ca la finele anului sa depaseasca pragul de 500.000. Pe cand in Romania, conform www.facebrands.ro sunt 7.200.000 de utilizatori Facebook. Fara indoiala aceasta retea de socializare reprezinta o piata imensa pentru orice tip de afacere.

 

 

Asa dar, avem de-a face cu cea mai mare piata de desfaceri, ai de gand sa ratezi aceasta oportunitate? Foloseste pasii de mai jos pentru campanii de promovare eficiente pe facebook.

 

   Pasul 1- targetul campaniei

 

Stabileste o strategie de interior catre exterior. Analizeaza categoriile de public tinta din Facebook (varsta si interesele trebuie sa le iei in calcul neaparat) si numai dupa aceasta stabileste produsul si oferta pe care o vei promova.

 

 

Pasul 2 – ce imagini folosesti

 

Imaginea care reprezinta publicitatea platita din FB este primul impact al potentialului client cu reclama ta. Conform modelului AIDA (atentie, interes, dorinta, actiune) imaginea este responsabila de atragerea atentiei.

 

Inainte sa selectezi imaginea reclamei trebuie sa cunosti:

 

  • Dimensiunea maxima recomandata de 110x80 pixels. Iti recomand sa folosesti tot spatiul pus la dispozitie de facebook. Daca ai nevoie de un tool online, care sa te ajute la redimensionare, gasesti  aici o solutie rapida si simpla pe care ti-o recomand;

  • Imaginile pe plan orizontal au un impact mai mare asupra ratei de click;

  • Foloseste imagini simple, care descriu intocmai produsul, ofera o perspective clara asupra a ceea ce promovezi.

 

Pasul 3 – titlul mesajului tau

 

Fie ca promovezi suc sau rochii de seara, titlul este cel responsabil de stimularea interesului clientului. Conform campaniilor realizate de-a lungul timpului, cele mai eficiente titluri sunt cele care se adreseaza direct clientului, sub forma de intrebare.

 

Iti recomand 3 aspecte necesare titlului mesajului:

 

·         Un verb de actiune la persoana 2-a singular;

·         Cuvantul cheie (keyword-ul) promovat (ex. Rochii de seara –in cazul unui mesaj publicitar ce face referire la produsele din categoria modei si a rochiilor de seara);

·         Semnul de intrebare la sfarsit ( intrebarea are rol de a provoca interesul clientului, si nu de a transmite nesiguranta sau neincredere).

 

Pasul 4 – continutul mesajului tau

 

Odata ce ai determinat clientul potential si ai trecut de primii 2 pasi, fii atent – continutul mesajului are misiunea de a activa dorinta. Trucurile de mai jos te vor ajuta:

 

·         Nu te folosi de tot spatiul pus la dispozitie. Creeaza mesaje scurte si relevante, aprox 3 randuri;

·         Evidentiaza avantajele produsului/serviciului pe care il oferi. Evita “miopia de marketing” – efect rezultat de accentul pus pe calitatile produsului si nu pe avantajele pe care acesta le aduce;

·         Imbold, imbold, imbold. Este vital elementul care va incuraja actiunea (ex. 10% reduceri pentru comenzile din FB);

·         Constrangerea in timp. Adauga acest detaliu in cadrul mesajului. (ex. Oferta se incheie la sfarsitul acestei zile).

 

Pasul 5 – cum stabilesti bid-ul

 

Daca ai stabilit toti pasii de mai sus, iti ramane doar sa setezi Campania (Promote with an advert – Design your advert –Targeting – Campaignis, Pricing and scheduling –Pricing);

 

Poti alege CPM (Cost Per Thousand Impressions) sau CPC (Cost Per Click), sfaturile de mai jos te vor ajuta sa reduci eficient costul de promovare:

 

·         Incepe Campania inainte de perioada de varf, cand concurentii tai vor face aceeasi campanie, fii cu un pas inainte;

·         Logica prin care sunt sugerate acele cifre din dreptul costului campaniei sunt bazate anume pe acest lucru: un numar mic de campanii setate pe un domeniu anume de interese, va determina un bid recomandat scazut (de ex. Bid-l recomandat de facebook in luna august pentru anvelopele de iarna in luna august va fi cu mult sub cel din luna noiembrie);

·          Seteaza Campania pentru perioada urmatoare. Foloseste-te de aceasta optiune si creeaza campanii eficiente de promovare.

 

Concluzie: Daca iti place articolul saluta-l cu un like  ! Daca ai intrebari lasa un comentariu, raspunsul nu va intarzia.