Tendințe în marketing online pentru anul 2018

Tendințe în marketing online pentru anul 2018

by Fivetn
19mar

Bineînțeles că stim cu toții de faptul că platformele rețelelor de socializare, reprezintă  o parte importantă în ceea ce privește promovarea online.

Pe parcusul anilor trecuți reach-ul postărilor simple de pe Facebook era aproape direct proporțional cu numărul de like-uri a paginii, dar de multe ori cu un conținut valoros aveai surpriza ca acest număr de reach-uri să fie chiar mai mare.  Începând cu anul acesta ne lovim de o nouă „tendință” stabilită de către cei mai mari de la Facebook, prin care numarul de reach-uri organice a scazut drastic, în unele cazuri poate și cu 80%, obligând astfel proprietarii de business-uri să investească buget în postarile zilnice de pe paginile business dacă vor ca acestea să mai ajungă, la măcar toți cei care au apreciat la un moment dat pagina.

Astăzi dorim să vă prezentăm 5 tendințe care vă vor influența pozitiv rezultatele în mediul online.

 

Video,video și iar video

În secolul vitezei, conținutul video reprezintă în continuare o experință unică pentru utilizator, prin care poate interacționa simplist cu un anumit brand, serviciu sau produs iar legătura directă între firmă și potențial client, se realizează într-un mod  mai rapid și mai personal.

În comunitatea de marketing se vorbește de faptul că 65% dintre marketeri, își vor redirecționa bugetele către publicitatea online, atât pe mobil cât si pe desktop, folosind conținut video.

Roboții de chat

Roboții de chat reprezintă un program de calculator care simulează conversația cu utilizatorii umani prin intermediul unui serviciu de mesagerie ca de exemplu, Facebook Messenger.

Principalul lor avantaj este faptul că te pot înlocui în momentul în care nu ești conectat la o rețea de internet și nu are cine să răspundă în locul tău, atunci când primești un mesaj de la un posibil client.

În anul 2018 vom vedea o crește semnificativă a acestor mici roboței pe paginile  business din social media, aceștia fiind prezenți de ceva vreme în lumea virtuală, doar că acum sunt mult mai dezvoltați și modul de implementare pe paginile de social media este unul foarte simplist .

Pentru crearea unui astfel de robot vă puteți folosii de următoarele instrumente online precum: Chatfuel, Botsify, sau OnSequel.

 

Utilizați blog-urile ca unealtă de creștere în online

Tot mai des putem observa un conținut de calitate în blog-urile de pe multe website-uri de business. Blog-ul reprezintă o modalitate foarte bună de a atrage potentiali clienți, care ulterior pot interacționa cu serviciile sau produsele dumneavoastră.

Prin realizarea de articole, vă puteți evidenția față de competitorii care doresc să se poziționeze în primele rezultate Google, atunci când cineva caută un cuvânt cheie relevant cu afacerea pe care o administrează. Google deține un algoritm care vă poate ajuta în acest sens, înregistrând orice activitate din website.

Mai departe, blog-ul îți oferă sansa de a-ti crea un brand personal prin modul de exprimare și posibilitatea de a-ți dezvolta în jurul acestuia o comunitate care empatizeaza cu „vocea ta în online”.

91% dintre consumatori preferă să interacționeze cu un website autentic decat cu unul care are un continut copiat, pe care îl întalnești destul de des.

 Live-urile pe rețelele de socializare

Cu trecerea anilor s-a putut observa o evoluție constantă în mediul online și totodata a modului de interacționare dintre utilizatori și business-urile care își fac simțită prezența în online.

A apărut posibilitatea de a face live-uri pe rețelele de socializare , unde utilizatorii acestei platforme, interacționează într-un mod unic cu pagina respectivă.

Studiile dovedesc faptul că 80% dintre consumatori preferă să vizioneze un video în direct sau orice alt tip de continut video, decât să citească articole.

Este recomandat ca în perioada următoare să folosești o astfel de tehnică de marketing pentru a interacționa direct cu clienții tăi și pentru a le capta atenția mult mai repede.

 Influencerii  din mediul online

În acest moment există un avantaj enorm pentru cei care aleg promovarea prin intermediul influencerilor din mediul online, aceștia se împart în două categorii: profesionștii și oamenii obișnuiți.

Profesioniștii sunt foarte urmăriți (peste 60% dintre cei prezenti in mediul online urmăresc una sau mai multe astfel de persoane), în special cei cu vârste cuprinse între  25-44 ani, cu educație și venituri peste medie, audiența fiind interesată de informații de calitate, oferite de cei care sunt percepuți ca fiind experți în domeniu.

Dintre oamenii obișnuiti, devin influenceri, cei care au dobândit un anumit statut într-un domeniu sau în mai multe domenii și au obținut un renume în mediul online. Aceștia pot fi găsiți pe rețelele sociale, sau pe diferite bloguri, unii dintre ei fiind recomandați de prieteni sau de anumiți utilizarori ai forumurilor și treptat își formează o comunitate a lor.

Surse

http://www.thedrum.com/opinion/2018/01/12/5-digital-marketing-trends-will-shape-your-2018

https://www.quicksprout.com/2017/12/27/the-top-9-marketing-trends-to-look-for-in-2018/