Ce inseamna semnalele social media pentru promovarea online si SEO

Ce inseamna semnalele social media pentru promovarea online si SEO

by Fivetn
15sep

Au fost scrise pagini intregi despre pozitionarea SEO si despre promovare online dar aici vom analiza importanta semnalelor sociale.

Actiunile sociale ale internautilor asupra continutului site-ului tau sont un indicator de calitate asupra acestuia. Acest lucru poate sa aiba si un impact extrem de important asupra referintei tale in motoarele de cautare.

SMO si semnalele sociale. Un semnal social este o actiune sociala deci realizata asupra unui continut – un like, un share pe Facebook, un retweet, un vot Google +1, etc. Este o marca de interes direct din partea internautului care emite acest semnal. Initial, distribuirea continutului are doua functii – functia sa intrinseca este de a pune acest continut la dispozitia oamenilor si a unei comunitati de interes. Share-uirea acestei informatii prin retelele sociale contribuie la accentuarea vizibilitatii sale si creeaza viralitate.

 

Functia de Share de continut este si de a se servi de retelele sociale ca de un instrument pentru a fi mai bine promovat si pozitionat din punct de vedere SEO.

Trei exemple de tipuri de semnale sociale bune pentru pozitionarea SEO si promovarea pe Internet:

–        vizionarea pe YouTube sau Slideshare a unei prezentari legate in mod direct de site-ul tau Web.

–        o mentiune “like” pe Facebook, un share pentru o forma de continut legata de site-ul tau Internet, un tweet pe Twitter sau un share le LinkedIn.

–        o legatura URL sub orice forma de pe o platforma sociala inspre site-ul tau Web.

Printre semnalele sociale care au un impact cel mai direct se distinge Google + 1 si asta fara prea mare surpriza. Aceasta retea este in legatura directa cu motorul de cautare cel mai folosit si cel mai uzitat din lume. Pe locul doi urmaza si functia de Share de la Facebook.

Sa dam un exemplu concret. Daca scriu un articol pe site-ul meu si acesta este apoi share-uit pe diverse medii sociale cum ar fi Facebook sau Twitter, aceste share-uri vor actiona pe post de semnal social. Cu cat continutul va deveni mai viral cu atat semnalul va deveni mai puternic si va avea greutate in ochii motoarelor de cautare. Si acest semnal va putea influenta nu numai clasamentul acestei pagini pe site-ul meu unde se afla articolul, dar in plus ansamblul site-ului Web.

Motoarele de cautare precum Google sunt foarte inteligente. Semnalele sociale sunt o variabila care are multa importanta in ochii Google. Importanta acordata acestor semnale este normala si logica. Suntem intr-o era in care foarte multi oameni stau foarte mult timp in mediile sociale pentru a interactiona si pentru a da Share la continutul care ii intereseaza. Deci pentru Google, daca o pagina are multe semnale sociale inseamna ca utilizatorii sai ii apreciaza foarte mult continutul.

Deci legatura dintre semnalele sociale si referintele este din ce in ce mai concreta si mai vizibila. Dar daca vrei sa profiti de impactul semnalelor sociale trebuie sa creezi in mod constant continut de calitate pentru utilizatorii tai. Pentru acesta semnalele sociale pot fi un foarte bun indicator de calitate.