Cum să-ți crești afacerea în 2020?

Cum să-ți crești afacerea în 2020?

by Fivetn
07ian

„The best way to predict the future is to create it.” – Peter Drucker

Nu te-ai săturat să aștepți ca succesul să apară din senin? Nu vrei să faci niște schimbări care să-ți aducă rezultatele mult așteptate? Vrei ca 2020 să fie un an mult mai bun pentru afacerea ta? Dacă răspunsul tău la aceste întrebări este da, atunci articolul „Cum să-ți crești afacerea în 2020?” este scris pentru tine. Îți vom prezenta 8 lucruri pe care dacă le vei aplica în afacerea ta, vor da cu siguranță rezultate.

 

1. Încurajează-ți clienții să ofere recenzii afacerii tale

Reclamele tradiționale au rolul de a atrage atenția posibililor cumpărători, dar până a ajunge să fie clientul tău mai este cale lungă. Înainte de a achiziționa un produs sau serviciu, clienții tăi vor să știe părerea altora despre el și despre tine sau afacerea ta. Un raport recent arată că 92% dintre cumpărători ezită să achiziționeze un produs fără recenzii. Se cunoaște deja că majoritatea dintre noi suntem mult mai dispuși să cumpărăm un produs dacă ne este recomandat de un prieten sau o cunoștință. Așadar, de ce să nu profiți de acest lucru?

Tot ce trebuie să faci este să creezi câteva modalități simple de a primi recenzii de la cumpărători mulțumiți. De exemplu, poți solicita recenzii pe site-ul tău web și pe paginile de pe rețelele de socializare. Recenziile video sunt cel mai la modă în acest moment, așa că încurajază-le.  Poți chiar să oferi beneficii clienților care lasă recenzii.

2. Oferă programe flexibile pentru angajați

Indiferent dacă ai o duzină de angajați sau doar unul sau doi, poți spori performanța afacerii în 2020 schimbând modul în care te raportezi la personal. Chiar dacă nu-ți permiți să crești salariile angajaților, sporește-le satisfacția și loialitatea oferindu-le mai multă flexibilitate în muncă. De exemplu, le poți permite să-și ajusteze ei programul sau le poți oferi o zi pe săptămână când să poată lucra de acasă. În timp ce majoritatea companiilor din România evită să-și lase angajații să lucreze de acasă, un studiu din Stanford a arătat că angajații sunt mult mai relaxați și dau rezultate mai bune privind anumite sarcini lucrând de acasă. Înainte de a te împotrivi acestei idei îți recomandăm să faci o încercare!

3. Automatizarea sarcinilor

 Adesea, întreprinderile mici sunt obligate să opereze cu un număr limitat de angajați. De aceea, se recomandă automatizarea anumitor sarcini prin soft-uri dedicate, soft-uri care operează cu asistență umană minimă. Automatizarea poate ușura și eficientiza o gamă largă de sarcini, inclusiv de contabilitate, fiscalitate, email marketing, marketing și chiar servicii pentru clienți.

Drept urmare, tu împreună cu angajații tăi vă puteți axa exact pe sarcinile care necesită o implicare umană mult mai accentuată.

*Dacă vrei să aflii mai multe despre automatizarea sarcinilor, citește și articolul nostru: Evolutia Inteligentei Artificiale In Cadrul Business-urilor https://fivetn.com/evolutia-inteligentei-artificiale-in-cadrul-business-urilor/ .*

4. Profită de rețelele de socializare

Ca și antreprenor, probabil știi că rețelele de socializare oferă o oportunitate valoroasă de a-ți construi marca și de a interacționa cu clienții. Totuși, asta nu înseamnă că utilizezi această resursă la maximum. În timp ce peste 80% dintre IMM-uri folosesc în prezent Facebook-ul, doar 48% își promovează serviciile pe Instagram. În funcție de produsele și serviciile pe care le comercializezi, este posibil să ai un impact mai mare într-un mediu mai vizual, cum este Instagram-ul .

Cu toate acestea, nu este suficient să îți faci publicitate online. Ca și proprietar de afacere ar trebui să vorbești în mediul online despre brandul tău, misiunea, obiectivele și implicările companiei în activități sociale . Scopul este să rămâi în mintea urmăritorilor de pe aceste rețele, astfel încât să se gândească la tine data viitoare când vor dori să facă o achiziție.

5. Folosește-te de promovarea încrucișată

Mai știi zicala „...unde-s doi puterea crește.”? Ce-ai zice să începi să ții cont de ea? La fel ca și în cazul recenziilor, recomandările făcute de o altă companie referitoare la produsele sau serviciile tale îți pot aduce mai mult decât un plus de imagine. Încearcă să găsești companii din sectorul tău de activitate, sau companii complementare, cu care să nu fii în concurență directă și să încercați să vă promovați reciproc. Această strategie dă rezultate bune pe rețelele de socializare și este o strategie de tip win-win, unde ambele companii implicate au doar de câștigat.

6. Recompensarea loialității.

Nu mai este o noutate pentru nimeni faptul că găsirea unui client nou costă compania de trei ori mai mult decât păstrarea unui client actual. De aceea, dacă dorești să-ți  dezvolți afacerea în timp ce-ți crești și profitul în 2020, fă din fidelizarea clienților o prioritate.

De exemplu, gândește-te să oferi beneficii și recompense clienților care achiziționează în mod regulat produse sau servicii de la tine. Aceste recompense au scopul de a încuraja clienții să te aleagă pe tine și nu concurența. Întreprinderile mici pot face vânzări semnificative prin crearea unui program de fidelizare.

7. Creează-ți lista de email-uri

Cum să-ți crești afacerea în 2020? Unul dintre cele mai bune răspunsuri este: Email Marketing. Marketingul prin email este unul dintre cele mai bune și mai accesibile moduri de a-ți dezvolta afacerea. Dacă nu ai o listă prea bogată de email-uri, poți începe prin a insera pe website-ul tău un formular de abonare la newsletter. Totodată, asigură-te că oferi clienților conținut util, astfel încât aceștia să aibă un motiv pentru a-ți deschide e-mailurile. Este posibil să dorești chiar să segmentezi lista de e-mailuri, astfel încât persoanele abonate să primească un conținut cât mai relevant nevoilor lor. În plus, poți recompensa abonații cu avantaje precum ebook-uri, cupoane și oferte în schimbul abonării.

8. Ascultă-ți clienții

Când lucrezi de ani buni, este ușor să crezi că știi ce se vinde și cum să îți comercializezi produsele și serviciile. Dar dacă faci lucrurile în același mod în care l-ai făcut întotdeauna este posibil să nu obții întotdeana aceleași rezultate. Produsele sau serviciile pe care le vinzi pot fi pe partea descendentă a ciclului lor de viață sau este posibil să existe un număr semnificativ de clienți la care nu ajungi din cauza strategiei de marketing utilizate. Pentru a afla despre aceste probleme, cere întotdeauna feedback clienților sau potențialilor clienți.

 Întrebă-i ce le place, ce nu le place, de ce  au nevoie și ce i-ar putea convinge mai ușor să cumpere produsul tău. Contactează foști clienți și pune-le întrebări similare. Cu cât afli mai multe despre nevoile și preferințele clienților, cu atât vei putea să-ți dezvolți afacerea mai bine.

Sperăm că-ți vor fi utile aceste sfaturi în dezvoltarea afaerii tale. Dacă ai și tu alte sfaturi despre cum să-ți crești afacerea în 2020, te rugăm să ne lași în comentarii ideile tale.